Handelsbetingelser

Sengebutikken.dk ejes og drives af Sengeland Danmark.

Handelsbetingelserne gælder for alle forbrugsvarer købt på Sengebutikken.dk

Sengebutikken.dk indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.

Senge butikken overholder og følger gældende Dansk lovgivning. Du er som forbruger og kunde hos sengebutikken omfattet af gældende Dansk lovgivning, vedr. Online forbruger køb, garantier, og reklamationsret. På mange af sengebutikkens madrasser og senge produkter ydes der en ekstra og længere garanti periode end den lovpligtige. Disse ekstra udvidede garantier er betinget af en overholdelse af sengebutikken samt senge eller madras leverandørens retningslinjer.

Ansvaret for varer købt hos Senge butikken overgår til dig, i det øjeblik du modtager varen. Fra dette øjeblik, anses varen for at være din vare, og du har således 14 dages fortrydelsesret fra dette tidspunkt. Du kan altid fortryde en service/arbejdskrafts ydelse indtil det tidspunkt arbejdet igangsættes. Fortrydelsesretten ophører således på serviceydelsen i det øjeblik arbejdet påbegyndes.

Du vælger selv på Sengebutikken.dk, hvornår og hvordan, om du selv vil hente dine varer eller måske du har brug for hjælp, som f.eks. at varen skal leveres til kantsten, (du står så selv for at bærer ind). Eller 2 mand levering, De bærer varer indenfor. ( der kommer 2 mand, som bærer varerne indenfor, for dig).

Vælger du at få dine varer leveret med ekstern fragtmand skal du sikre dig at du modtager det rigtige antal kolli/pakker, når fragtmanden ankommer. (hvor mange antal kolli/pakker din ordre består af, vil stå skrevet på din ordrebekræftelse). Derefter skal du kontrollere emballagen for evt. skader. Findes der skader på emballagen, så skal det blot skrives på fragtbrevet, at ”emballage er beskadiget”

Alt efter varens art samt dine ønsker kan levering foregå med eksternt fragtfirma. Leveringstid på lagervarer er typisk 1-5 hverdage. Ved køb af større senge eller madrasser kan leveringstiden variere i forhold til produktet, senge leverandør, senge type eller fragt firma. Typisk mellem 1-20 dage.

Når du køber på Senge butikken.dk vil du altid blive oplyst om leveringstiden. Du kan også altid kontakte sengebutikken kundeservice på tlf. 4291 2100, og få oplyst lager status på de forskellige senge og madras typer.

Pris og betaling

På Sengebutikken.dk kan du bestille dine varer online og betale med Dankort, masterkort og visakort. Sengebutikken opkræver ikke gebyr, til kreditkort udstederen når du køber dine varer. Gebyr til kortudsteder vil dog blive fratrukket din faktura, hvis du benytter dig af din fortrydelsesret og ved returnering, såfremt din kortudsteder har opkrævet et gebyr.

Alle priser på Sengebutikken.dk er angivet i Danske kroner og inkl. Moms. Sengebutikken.dk tager forbehold for prisfejl, herunder tryk og tastefejl på www.sengebutikken.dk

Ved varereturnering skal dette ske til Vores adresse. SengeButikken skal altid kontaktes før en varer sendes retur. Sengebutikken modtager ikke varer eller pakker sendt pr. efterkrav.

Kontakt Sengebutikken.dk, Hvis du har spørgsmål eller er i tvivl.

Sengebutikken
Vadbro 14 a
2860 Søborg

Tlf. 4291 2100
E-mail. Info@sengebutikken.dk

CVR.NR. 25731433
Vesterport Afd.
Vesterbrogade 10
1620 København V

Danske Bank
Reg.nr. 3409
Konto nr. 11467938

Reklamation

Hver dag sælger vi i senge butikken mange forskellige senge, madrasser og senge tilbehør til Vores mange kunder rundt omkring i hele Danmark. Vores mål er at tilbyde billige senge og madrasser lavet i de bedste materialer og højeste kvalitet.
Skulle der alligevel opstå fejl på dine varer skal du blot kontakte sengebutikken, kundeservice på tlf. 4291 2100 eller sende en mail til.info@sengebutikken.dk så snart at du opdager fejlen.
Sengebutikken vil hurtigst muligt afhjælpe og rette alle fejl der vedrører vores senge, madrasser samt alt andet senge tilbehør.

Har du bestilt en service- og/eller transport-ydelse, er det vigtigt at du selv er til stede når fragtmanden ankommer. Ved ankomst skal du selv kontrollere at du modtager det rigtige antal pakker/enheder og du skal se efter om der er skader på emballagen. Såfremt at der mangler pakker/enheder eller du finder skader på emballagen skal dette noteres på fragtbrevet.

Hvis det i forbindelse med en reklamation, vil blive nødvendigt at der foretages, kørsels-, arbejds- / time løn- og forsendelses – samt andre udgifter, hæfter du som kunde for disse udgifter indtil reklamationen er færdig behandlet. Dette gælder for alle typer af reklamationer. Godkendes reklamationen herefter af Sengebutikken.dk, refunderer vi naturligvis dine udgifter!

Fortrydelsesret

Sengebutikken.dk yder 14 dages fortrydelsesret på forbrugs varer, gældende fra den dag du modtager dine varer.

Fortryder du købet, skal du kontakte Sengebutikken.dk herom senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Det er din pligt som forbruger at returnere varen i samme stand og mængde som den er modtaget, det gælder også skilte, mærkater og emballage. Sengebutikken vil herefter tilbagefører dine penge. Ønsker du det fulde beløb retur, skal du således altid returnere varen i samme stand og mængde, og i uåbnet original emballage, som da du modtog varen.

Vælger du at tage varen i brug og ønsker du herefter at returnere varen skal du være opmærksom på at sengebutikken vil foretage en vurdering at varen, hvilket betyder at du ikke vil få dit fulde beløb retur.

Særligt gælder det for alle varer, der er i kropskontakt, dyner, pude, boksmadrasser, sengetøj, top madrasser, madrasser, rullemadrasser m.m.), at har du valgt dig af retten til at tage produktet i brug og herefter ønsker at returnere, så har varen mistet værdi for Sengebutikken.dk.

Vores vurdering er, at straks ved ibrugtagning, vil produktet blive betragtet som brugte varer, og vi kan derfor ikke returnere det fulde beløb, hvis du har åbnet/brudt emballagen og taget varen i brug. Du skal som kunde selv afholde de udgifter, der er forbundet med at returnere varer.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af dine varer. Fragtomkostningerne for varer som sendes retur til sengebutikkens lager, kan max beløbe sig til kr. 1000,- Sengebutikken modtager ikke pakker eller gods sendt pr. efterkrav. Såfremt du ved bestilling har betalt med et kreditkort hvor din kort udsteder opkræver gebyr, vil Sengebutikken fratrække gebyret på din kreditnota.

Sådan gør du, hvis du fortryder dit køb.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen af dine varer give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved e-mail til info@sengebutikken.dk . I din meddelelse skal du gøre os opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelses formular – som enten er vedhæftet sammen med din ordrebekræftelse og eller fået udleveret sammen med dine varer.

Kundeservice

Når du køber nye senge, madrasser eller andet senge tilbehør hos senge butikken.dk skal det være billigt, nemt og trygt for dig at handle med os.

På SengeButikken.dk kan du købe dine varer online, og evt. bestille levering med Post Danmark eller fragtmand. Ved køb på SengeButikken.dk, har du mulighed for at købe tredjemands tjeneste-transportydelser og arbejdskraft, såsom hjælp til transport, udpakning, opsætning, montering, ind/op-bæring, bortskaffelse af gamle senge og madrasser, oprydning og fjernelse af emballage. m.m.

Sengebutikken kan ikke drages til ansvar for forsinkelser og eller andre hændelser der vedrører Post Danmark eller fragtmanden/montørerne.