Ombytning og reklamation

Reklamation

Hver dag sælger vi i senge butikken mange forskellige senge, madrasser og senge tilbehør til Vores mange kunder rundt omkring i hele Danmark. Vores mål er at tilbyde billige senge og madrasser lavet i de bedste materialer og højeste kvalitet.

Skulle der alligevel opstå fejl på dine varer skal du blot kontakte sengebutikken, kundeservice på tlf. 4291 2100 eller sende en mail til info@sengebutikken.dk så snart at du opdager fejlen.

Sengebutikken vil hurtigst muligt afhjælpe og rette alle fejl der vedrører vores senge, madrasser samt alt andet senge tilbehør.

Har du bestilt en service- og/eller transport-ydelse, er det vigtigt at du selv er til stede når fragtmanden ankommer. Ved ankomst skal du selv kontrollere at du modtager det rigtige antal pakker/enheder og du skal se efter om der er skader på emballagen. Såfremt at der mangler pakker/enheder eller du finder skader på emballagen skal dette noteres på fragtbrevet.

Hvis det i forbindelse med en reklamation, vil blive nødvendigt at der foretages, kørsels-, arbejds- / time løn- og forsendelses – samt andre udgifter, hæfter du som kunde for disse udgifter indtil reklamationen er færdig behandlet. Dette gælder for alle typer af reklamationer. Godkendes reklamationen herefter af Sengebutikken.dk, refunderer vi naturligvis dine udgifter!

Fortrydelsesret

Sengebutikken.dk yder 14 dages fortrydelsesret på forbrugsvarer, gældende fra den dag du modtager dine varer.

Fortryder du købet, skal du kontakte Sengebutikken.dk herom senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Det er din pligt som forbruger at returnere varen i samme stand og mængde som den er modtaget, det gælder også skilte, mærkater og emballage. Sengebutikken vil herefter tilbagefører dine penge. Ønsker du det fulde beløb retur, skal du således altid returnere varen i samme stand og mængde, og i uåbnet original emballage, som da du modtog varen.

Vælger du at tage varen i brug og ønsker du herefter at returnere varen skal du være opmærksom på at sengebutikken vil foretage en vurdering at varen, hvilket betyder at du ikke vil få dit fulde beløb retur.

Særligt gælder det for alle varer, der er i kropskontakt, dyner, pude, boksmadrasser, sengetøj, top madrasser, madrasser, rullemadrasser m.m.), at har du valgt dig af retten til at tage produktet i brug og herefter ønsker at returnere, så har varen mistet værdi for Sengebutikken.dk. Vores vurdering er, at straks ved ibrugtagning, vil produktet blive betragtet som brugte varer, og vi kan derfor ikke returnere det fulde beløb, hvis du har åbnet/brudt emballagen og taget varen i brug. Du skal som kunde selv afholde de udgifter, der er forbundet med at returnere varer.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af dine varer. Fragtomkostningerne for varer som sendes retur til sengebutikkens lager, kan max beløbe sig til kr. 1000,- Sengebutikken modtager ikke pakker eller gods sendt pr. efterkrav. Såfremt du ved bestilling har betalt med et kreditkort hvor din kort udsteder opkræver gebyr, vil Sengebutikken fratrække gebyret på din kreditnota.

Sådan gør du, hvis du fortryder dit køb.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen af dine varer give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved e-mail til info@sengebutikken.dk . I din meddelelse skal du gøre os opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelses formular – som enten er vedhæftet sammen med din ordrebekræftelse og eller fået udleveret sammen med dine varer.